Om De Blå Mænd

I 1949 grundlagde Erik Schmidt sin VVS-virksomhed i København. Efter mange års spændende udvikling ledes virksomheden i dag af Søren Schmidt, som har samlet flere fagligheder under samme tag.

De Blå Mænd er drevet af de mange dygtige medarbejdere, som hver dag gør en indsats for at udføre deres håndværk til punkt og prikke med gode og fleksible løsninger.

Vi er dedikeret til at være en attraktiv og stærk samarbejdspartner for både vores kunder og leverandører, ligegyldigt om der skal vælges en teknisk installatør eller en udbyder inden for tag- og facadeområdet.

Virksomheden arbejder primært i København og på Sjælland.

Værdien i et samarbejde med De Blå Mænd

Som kunde

Vi ønsker, at vores kunder skal opleve, at vi ikke fejler, men derimod hver gang leverer kvalitet. Vi leverer godt håndværk og kvalitetsprodukter på hver eneste opgave.

Som arbejdsplads

Vi ønsker at alle vores undervirksomheder, som rummer ca. 75 ansatte, skal være kendetegnet ved, at de er gode arbejdspladser.  Trods forskellig baggrund og geografisk spredning har vi fælles værdier og mål, hvilket gør at vi arbejder med samme kvalitet og dedikation.

Vi lægger stor vægt på trivsel og medarbejdernes sikkerhed. Det er vores klare opfattelse, at når vores medarbejdere føler sig trygge og har det godt på deres arbejdsplads, yder de den bedste indsats og forbliver i jobbet.
Alle ansatte har mulighed for en videre karriere hos De Blå Mænd.

Som leverandør

Alle vores leverandører kan nikke genkendende til vores slogan: ”Godt samarbejde giver gode resultater”.

Vi er en økonomisk stærk samarbejdspartner, og vi værdsætter en ensartet produkt- og prispolitik for vores virksomheder. Hvor det er muligt, indgår vi, fra centralt hold, rammeaftaler, som letter samarbejdet.

Kvalitetspolitik

Det er De Blå Mænds politik, at både produkter og ydelser skal leve op til kundernes forventninger og krav.

  • Leverandører skal kunne dokumentere, at de kan leve op til De Blå Mænds kvalitetskrav.
  • I hver afdeling findes der et effektivt kvalitetsstyringssystem, som sikrer, at kvalitetspolitik og -mål overholdes.
  • Det er enhver leders ansvar og pligt at sikre, at alle medarbejdere kender og følger virksomhedens kvalitetspolitik og-mål.
  • Det er enhver leders ansvar og pligt at sikre, at alle medarbejdere har en god ajourført uddannelse, så de kender og forstår kvalitetsstyringssystemet samt egne ansvars- og beføjelsesområder.
  • De Blå Mænd lever op til de normer og bestemmelser, som er gældende for vores forretningsområder.
  • Valg af leverandører skal afspejle kundernes krav til kvalitet og leveringssikkerhed.
  • Reklamationer vedr. produkters kvalitet, samt det udførte håndværk, skal behandles og rapporteres til den ansvarlige og herigennem til ledelsen. Reklamationer registreres med angivelse af årsag og korrigerende handling.

Fremtidssikring og faglig rådgivning

Fremtidssikring:
Vi tilstræber en styret vækst, som skal være med til at styrke alle led i samarbejdet – både kunden, medarbejderen, leverandøren og vor økonomi, som er grundlaget for kvaliteten på alle fronter.

Faglig påvirkning:
Ledelsen og funktionsansvarlige opfordres til at være fagligt aktive. På den måde kan vi være med til at påvirke udviklingen indenfor vores arbejdsområder.

Søren Schmidt er oldermand i Københavns Blikkenslager- og VVS laug.

Virksomhederne er medlem af:

  • Københavns Blikkenslager- og VVS-Laug
  • VVS-Garantiordningen og EL-Garantiordningen
  • TEKNIQ
  • Dansk Byggeri (murer)

Vi er ligeledes repræsenteret i de forskellige uddannelsesnævn.